Za stanicou Kriváň smerom na Lučenec, kde sa trať stáča smerom doprava, býval kedysi jednokoľajný tunel. Dnes je v týchto miestach dvojkoľajný zárez.
Hneď za zárezom nasleduje ZST Podkriváň. Tá však nevyzerá veľmi lákavo, utrhnutá tabuľa, počmárané steny.
Z tunela už v dnešnej dobe nezostalo takmer nič. Iba na pravej strane smerom od Podkriváňa je vidieť začiatok kamenného oporného múru, ktorý končí začínajúcim vencom portálu tunela. Portál však ďalej už vidieť nie je, pretože sa stráca v betónovom obložení, ktoré sa tiahne po oboch stranách zárezu v dĺžke bývalého tunela.
Nad zárezom vedie cestný most, z ktorého je veľmi dobrý výhľad na obe strany, čo je pôsobivejšie práve vtedy, keď od Kriváňa ide vlak a prejde priamo pod vami. V čase, keď som k miestu prišiel, práve jeden odchádzal, ale opačným smerom a než som ho stihol blysknúť tak bol zo zárezu preč a stratil sa v zákrute.
Trať ďalej pokračuje násypom a stáča sa doľava a v neustálom stúpaní sa stráca vo svahoch kopcov. Ja som ďalej pokračoval autom. Ďalšou mojou zastávkou bol Píliansky tunel. Z hlavnej cesty sa do dedinky dá dostať širokým priechodom pod násypom trate, nad ktorým je zastávka Píla. Malá stanička, v ktorej mimoriadne bola služba, inak sa cestovné lístky zakupujú vo vlaku. Práve tu je vidieť ako je nová trať posunutá vzhľadom k pôvodnej jednokoľajke, pretože pred staničkou je nezvyčajne voľné priestranstvo.
Tunel je smerom na Zvolen. Teleso bývalej trate je v súčasnosti premenené na príjazdovú cestu k rodinnému domu, ktorý tu stojí úplne osamotený. Hneď za domom sa stráca v kroví. Nie je to však také hrozné ako by sa dalo očakávať, pretože bývalá trať a tiež tunel sa používa ako príjazdová cesta pre lesníkov, čo mi potvrdzuje obyvateľka domčeku. Krásne sa dá prejsť až tunelu.
Portál je veľmi zachovalý s rokom obnovy 1948.
Na oboch stranách sa portál stráca v brale, ktoré slúži po ľavej strane aj ako zárez, takže tu nie sú žiadne oporné múry. Na pravej strane je bralo odstránené a v mieste zárezu vedie dvojkoľajka, ktorá celý tunel obchádza.
Samotný tunel je vedený v ľavotočivom oblúku. Na moje počudovanie nie je ani zvonka a zvnútra poškodený alebo postriekaný rôznymi nápismi.
Kriváňsky portál je vedený krátkymi opornými múrmi. Lesnícka cesta vedie ďalej po bývalom telese trate, avšak po chvíli sa stáča mierne do ľava a klesá. Trať pokračuje ďalej násypom, ktorý je však v tomto ročnom období nepriechodne zarastený. Pokračujem po ceste a násyp je neustále vyšší. Po pár minútach sa dostanem k priepustu. Z tejto strany je vidieť kamennú oblúkovú klenbu.
Tiež priepust je obložený kameňom, ako aj jeho dno. V polovičke sa však mení na štvorcový a kameň sa tiež mení na betón, čo naznačuje rozšírený násyp, po ktorom vedie dvojkoľajná trať.
Ďalšie pozostatky jednokoľajky sú vidieť ešte oproti hrádzi priehrady Mýtna priamo z hlavnej cesty. V popredí sa nachádza nový dvojkoľajný most, hneď za ním je jednokoľajný. Teleso bývalej trate je v týchto miestach nepoužívané a stráca sa v hustom kroví.