reklama

Západné Tatry - Roháče

Západné Tatry som vždy vnímal akosi okrajovo. Hlavné boli tie Vysoké a Nízke a tak som na ne upriamoval svoju pozornosť. Zmena nastala koncom minulého roka, keď som náhodou zazrel niekoľko fotiek z Roháčov. Už vtedy som vedel, že toto leto ich určite navštívim.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Počkal som na príhodný víkend s dobrým počasím a skoro ráno som vyrazil autom smer Zuberec. Východzým bodom malo byť posledné prístupné parkovisko za chatou Zverovka. Cesta z Lučenca trvala tri hodiny, takže o 6:45 som bol už prezutý a pripravený vyraziť.

Obrázok blogu

Moja cesta viedla červenou značkou po asfaltke po rázcestník Adamcuľa. Tu som prešiel na modrú spoločne so žltou a cez les ostrým stúpaním pokračoval k Roháčskemu vodopádu.

Obrázok blogu

Chodník sa naďalej vlnil a v stúpaní som predbiehal ostatných turistov. Pri rázcestníku, kde sa odpájala žltá som sa mohol rozhodnúť, či pokračovať Spálenou dolinou do Baníkovského sedla a pripojiť sa na hrebeň alebo pokračovať modrou k Roháčskym plesám. Rozhodol som sa pre modrú (dnes by som už volil žltú, keďže plesá boli potom vidieť z hrebeňa takmer počas celej túry).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Chodníkom som ďalej kráčal sám popri plesách.

Obrázok blogu

Neskôr som sa pripojil na zelenú značku smerujúcu do Smutnej doliny. V stúpaní a klesaní som stretol len tri skupinky ľudí, čo ma dosť prekvapilo, inak som celý úsek prešiel v úplnej samote.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pri napojení sa na modrú, ktorá vedie cez Smutnú dolinu do Smutného sedla na hrebeni sa už počet návštevníkov zväčšil.

Obrázok blogu

Chodník sa v neustálom stúpaní kľukatil. Pri zastávke a obzretí sa bola vidieť vrcholy Plačlivého a Ostrého Roháča, vytvárajúcich typickú silueta, ktorá dala meno tejto časti hôr.

Obrázok blogu

V Smutnom sedle som si urobil prvú väčšiu prestávku a zjedol musli tyčinku. Taktiež ma čakal aj prvý výhľad z hrebeňa na južnú stranu. V doline bola zreteľne vidieť Žiarska chata aj so stopou po obrovskej lavíne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Na západ zasa Tri kopy a Baníkov.

Obrázok blogu

Takisto sa zmenilo aj počasie a musel som vytiahnuť vetrovku.

Napojením na červenú značku hrebeňa som sa priamo cez skaly vybral smerom na Plačlivé a Ostrý Roháč.

A znova som osamel. Chodník striedavo viedol skalným hrebeňom a trávnatým zrázom.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pred Plačlivým som sa zrazu dostal na miesto s bizarnými skalnými figúrkami, ktoré ma dosť prekvapilo.

Obrázok blogu

Tesne pod ním a nástupom na jeho skalnatý vrchol som sem-tam stratil značku, keďže chodníkov tu bolo neúrekom a znova ju nachádzal.

Obrázok blogu

Z vrcholu som potom pekne zblízka zazrel svoj ďalší cieľ - špičku Ostrého Roháča. Vyzeral skutočne impozantne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Znova krátka prestávka na vodu a pár fotiek a hrebeňom so zostupom a následným stúpaním na vrchol Ostrého Roháča. Prekvapila ma ľahkosť tohto výstupu, keďže z mojej západnej strany bola iba jedna reťaz aj to v neveľmi exponovanom úseku. Čakal som podľa rôznych informácií horšie stúpanie. To však malo prísť z druhej strany.

Obrázok blogu

Na vrchole bolo už viacej ľudí. Chvíľu som posedel, trocha zajedol a smerom na východ pokračoval v zostupe. Tu ma však čakala skúška v podobe niekoľkých reťazí, hladkých skalných platní, úzkymi rýmsami, kde za chrbtom už zostávala iba niekoľko stometrová priepasť. Priznám sa, že sa mi trocha aj nohy rozklepali, hlavne v úsekoch, kde sa v exponovaných častiach muselo čakať kvôli obojsmernej premávke a namiesto toho, aby ich človek rýchlo prešiel, musel sa ešte vyhýbať oproti idúcim.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Ďalší zostup do Jamníckeho sedla bol už v pohode. Chodník viedol trávnatým hrebeňom.

Obrázok blogu

Volovec tiež z diaľky tak nevyzeral, ale výstup bolo riadne cítiť. Smerom dozadu bol vidieť celý úsek prejdeného hrebeňa.

Obrázok blogu

Po tomto ma čakalo už iba klesanie na Rákoň, sedla Zábrať a žltou až dolu k Ťatliakovej chate. Odtiaľ potom asfaltkou k parkovisku, kde som si dal záverečnú veľkú kofolu a o 15:00 sa vracal domov.

Lukáš Jureňa

Lukáš Jureňa

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Zoznam autorových rubrík:  železniceturistikypísačkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu